خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/10 - 15:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

بایدن سیاست‌های دولت ترامپ را در پیش گرفته است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند حضورشان در منطقه برخلاف مقررات بین المللی است.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به حملات پایگاه‌های نظامی سوریه و عراق از سوی آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: اقداماتی که در حال حاضر دولت بایدن انجام می‌دهد، تداوم سیاست‌های شکست خورده ایالات متحده آمریکا در دوران ترامپ است.



نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: سردر گمی خاصی در هئیت حاکمه ایالات متحده آمریکا مشهود است، آنها از یک سو اعلام کرده‌اند به دنبال تغییر سیاست‌های خود در منطقه هستند در حالی که اکنون همان سیاست‌های دولت ترامپ را در پیش گرفته اند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند حضورشان در منطقه برخلاف مقررات بین المللی است و حتی این کشور در سال‌های گذشته به جهت قدرتی که داشت می‌توانست مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را انجام دهد در حالی که الان قدرت ایالات متحده آمریکا کاهش پیدا کرده و از لحاظ اقتصادی هم وضعیت بسیار شکننده‌ای را دارد و یکی از بدهکارترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود؛ بنابراین کوچک‌ترین تلاطم در منطقه می تواند به فروپاشی اقتصادی آمریکایی‌ها منتهی شود.



وی تاکید کرد: در حال حاضر ایالات متحده آمریکا در موضعی نیست که خود را درگیر مسائلی در منطقه خاورمیانه کند که در آن کشورهای قدرتمندی نظیر ایران حضور دارند؛ بنابراین پیام ایران به آمریکایی‌ها این است که گلیم خود را بشناسند و پایشان را از گلیمشان درازتر نکنند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: حضور آمریکایی‌ها در سوریه و عراق خلاف مقرارت بین المللی است و این اقدامات می‌تواند تضعیف روزافزون ایالات متحده آمریکا به ویژه در عرصه افکار عمومی را حادث شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 315065
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار